Ofrivillig adoption, Curt

Jag har fått många kedjebrev under mina cyberår, 95% av tillfällena irriterar man sig bara på de, men när man tar idén och bygger om den kan det bli mycket överraskande....(Eller så kanske det var såhär kedjebrev egentligen skapades?)
Kom iallafall hem från jobbet och har precis fått mitt roligaste, lurigaste, knasigaste, jobbigaste, mysigaste, gulligaste kedjebrev på papper tillsammans med en plastmugg med deg i. Såhär finurligt är det ska ni se, såhär stod det på pappret:

Jag heter Curt och jag är en vanlig surdegskaka. Jag ska vara på bänken i 10 dagar utan lock. Du får inte sätta mig i kylskåpet. Om jag slutar bubbla är jag död.
Dag 1: Du får Curt. Häll över honom i en större bunke. Rör om.
Dag 2: Rör om 2-4 gånger per dag.
Dag 3: Samma som igår.
Dag 4: Curt är hungrig. Ge honom 2 dl mjölk, 2 dl mjöl, 2,5 dl socker,.
Dag 5: Rör om 2-4 gånger per dag.
Dag 6: Samma som igår.
Dag 7: Samma som igår.
Dag 8: Samma som igår.
Dag 9: Curt är hungrig igen. Ge samma som dag 4.
Dela Curt i 5 lika delar, och ge 4 av delarna till 4 av dina vänner. Curt nr 5 stannar hos dig. Se till att de får en kopia av detta papper.
Dag 10: Curt är hungrig. Ge honom 3 ägg, 1,5 dl matolja, 3 tsk bakupulver, 100 g hackade nötter, 2 rivna äpplen, 2,5 dl socker, 3,5 dl mjöl, 1 tsk salt. 100g hackad blockchoklad, 2 tsk kanel. Blanda ihop allt och häll i en stor form (gärna 2 mindre). Sätt ugnen på 175C och gränna kakan nederst i ugnen.


Vet inte vad som är roligast? Att den döptes till Curt eller att jag verkligen tänker den där degen utan några som helst organ förutom lite bubblor, som någon känsloladdad parasit. Undrar också hur hygieniskt det här måste vara, men Curt föddes och jag ska ge honom det liv han förtjänar.


Megan & Shia skyndar hem för att röra om Curt.

Kommentarer
Postat av: ELLEN - fotografier och ord

Min klass körde ungefär samma grej någon gång i mellanstadiet. Det slutade med att i stort sett alla åkte på magsjukan..

2009-07-12 @ 17:46:53
URL: http://ellerenellen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0